Home  I  KONTAKT
Do góry

Kronika szkolna

25/06/2015 - Zakończenie roku szkolnego

,, Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy"- śpiewał niegdyś Marek Grechuta. Te same słowa zabrzmiały 25 czerwca 2015 roku w kościele pw. M.B. Jasnogórskiej podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.  Piosenkę Marka Grechuty zaśpiewała żegnająca się z naszą szkołą klasa 6, a następnie do naszych absolwentów dołączyli uczniowie klas 1. Piękna, choć nieco smutna chwila. Uroczystość szkolna mijała szybko: Msza św., wręczenie świadectw, dyplomów, nagród. I jeszcze kilka słów Pani Dyrektor skierowanych do absolwentów.  W rękach szóstoklasistów znalazły się bukieciki kwiatów,  a w oczach pojawiły się łzy wzruszenia.  Tyle wspomnień związanych ze szkołą, tyle niezapomnianych dni, , które minęły,  ale przecież były i SĄ ważne - stanowią nieoceniony bagaż doświadczeń i mądrości.  Żal rozstawać się ze szkołą! Z ulubionymi nauczycielami, tak dobrze znanymi kątami w szkole, przyjaciółmi.

Uczniowie młodszych klas niedługo wrócą. Jeszcze tylko rozdanie świadectw dla uczniów klas 1-5 i ......WAKACJE!!! Długo oczekiwany przez wszystkich czas odpoczynku,  podróży i swobody! Żegnaj,  Szkoło! Wrócimy po wakacjach:)

I.H.
27/06/2015 - Pożegnanie Weroniki Zakrzewskiej

Z wielkim bólem zawiadamiamy, że 27 czerwca 2015 r.

odeszła do Pana nasza Koleżanka i Uczennica

Weronika Zakrzewska

Delikatnie uśmiechnięta buźka........

Oczy pełne blasku i radości........

Niedokończony obrazek z puzzli.......

Zwrócone uwagi dorosłym........

Ostatnie chwile z Bliskimi........

9 lat.

Odeszłaś!

Choć dziś jeszcze, dzięki słowom księdza Marcina, stanęłaś między nami.

Radosna,

Pełna życia,

Ze swymi oryginalnymi pomysłami!

Nadszedł jednak czas rozstania. Wierzymy, że na chwilę!  Bo przecież TY tylko wyprzedziłaś nas w drodze do Domu Ojca. Tam na nas czekasz!!!

Kiedyś św.  Weronika otarła Jezusowi Jego Oblicze w geście ogromnej miłości. Teraz Ty, WERONICZKO, otrzyj nasze łzy!

Otrzyj łzy Twojej Mamusi, Twojego Tatusia!

I ................ do zobaczenia w NIEBIE!

12/06/2015 - Wycieczka klasy 3b do Berlina

12 czerwca 2015 klasa III B wybrała się na wycieczkę do Berlina. Był to wyjazd nie tylko klasowy, ale i rodzinny, ponieważ pojechała z nami spora grupa rodziców. Była to także ostatnia wycieczka z naszą panią Elą. Zwiedzaliśmy miasto, Muzeum Przyrody Naturalnej oraz Centrum Lego. W "Lego" wszyscy świetnie się bawili : odwiedziliśmy fabrykę klocków, oglądaliśmy makiety różnych budowli Berlina, postacie ze znanych bajek i filmów, budowaliśmy z klocków, jechaliśmy pociągiem z klocków w tunelu z niespodziankami, oglądaliśmy film w kinie 5 D. To była dobra zabawa także dla dorosłych. W Muzeum Przyrody wielkie wrażenie zrobiły na nas olbrzymie szkielety dinozaurów oraz interaktywne ekrany obrazujące ich życie. Widzieliśmy także wiele wypchanych zwierząt, którym mogliśmy się przyglądać z bliska. Ciekawa też była wielka makieta Ziemi, pokazująca jej budowę. Wycieczkę uważamy za udaną, dopisała nam pogoda i humory. Mamy nadzieję na następne, równie ciekawe...

19/06/2015 - WYCIECZKA WOLIN - MIĘDZYZDROJE KLAS II i III a

Czy największą  polską  wyspę zamieszkiwali  niegdyś  Wikingowie? Odpowiedzi  na  to pytanie  poszukiwaliśmy  w dawnej osadzie  słowiańskiej  na  wyspie  Wolin oraz  w  Wolińskim Parku  Narodowym,  przedzierając się  przez  knieje, stając na Wzgórzu Wisielców i podziwiając największe ssaki Europy - żubry -  leniwie wygrzewające się w słońcu.  Zobaczyliśmy  kutry rybackie porzucone na plaży i trudno było oprzeć się pokusie skosztowania pysznej pizzy przy szumie fal w Międzyzdrojach.

P.R.
18/09/2015 - Zerówka poznaje Szczecin

18 czerwca 2015 roku klasa 0„a” odwiedziła Ośrodek Szkoleniowo - Badawczy w zakresie Energii Odnawialnej w Ostoi. Dzieci wzięły udział w bardzo ciekawie przeprowadzonych warsztatach solarnych dotyczących kolorowej energii.

Miały okazję przeprowadzić kilka doświadczeń pod bacznym okiem bardzo miłej i kompetentnej pani Joasi. Zdobyły dużo interesujących informacji na temat różnych źródeł energii. Dowiedziały się, że źródłem energii mogą być nawet niektóre owoce i warzywa. Każdy uczestnik własnoręcznie wykonał wiatraczek, który wziął ze sobą na pamiątkę. Wielką atrakcją była przejażdżka na gokartach.

Wycieczka była bardzo udana. Wszyscy wspaniale się bawili.

11/06/2015 - Klasy pierwsze w PARKU DINOZAURÓW

Uczniowie klasy 1 a i 1b 11 czerwca odwiedzili PARK DINOZAURÓW w NOWINACH WIELKICH. Na początek każdy przeszedł ścieżką edukacyjną i zmierzył się oko w oko z różnymi dinozaurami (od małych po wielkie). Podczas przerwy można było „pstryknąć” trochę fotek i zjeść  coś pożywnego.

Ogromnym powodzeniem cieszył się pająk mutant. Z daleka wyglądał groźnie. Z bliska okazało się, że jest tylko niegroźną atrapą.

Kolejną atrakcją były warsztaty. Pierwszoklasiści dowiedzieli się dlaczego wyginęły dinozaury i wykonali w glinie skamieliny, własnoręcznie zdobione.

Nie zabrakło niespodzianek. Na placu zabaw chłopcy i dziewczęta wykopali ogromny  szkielet.

Obładowani pamiątkami wrócili do Szczecina rozbawionym autokarem.

M.P.
08/06/2015 - WYCIECZKA SZLAKIEM PIASTOWSKIM KLAS PIĄTYCH

W tym roku podążaliśmy  turystyczną trasą znaną pod nazwą Szlak Piastowski. Jest to najstarsza tego typu trasa w Polsce. Jej przebieg łączy najważniejsze obiekty i zabytki naszej historii związanej z początkami państwa polskiego. Na obszarze, na którym przebiega Szlak Piastowski, podziwialiśmy ślady funkcjonowania człowieka od czasów schyłkowego paleolitu. Ważnym miejscem na szlaku była ekspozycja  na  otwartym powietrzu  w  Biskupinie. Na  trasie  Szlaku Piastowskiego  odwiedziliśmy  również stolicę  Wielkopolski –  miasto  Poznań. Tu  bamberka  niosła wodę w wiadrach,  a w  południe koziołki  trykały  się na  oczach zachwyconych turystów.  W oparciu o zadania do wykonania z kartą pracy,  dowiedzieliśmy  się wiele  na  temat początków  państwa  polskiego i zgłębiliśmy tajniki gwary poznańskiej według Starego Marycha.

P.R.
01/06/2015 - Dzień Dziecka

Tego dnia w naszej szkole wszystkie dzieci miały uśmiechnięte buzie!

Było mnóstwo atrakcji, niespodzianek i prezentów. Od rana kółko teatralne wprowadziło wszystkich w świat bajek przedstawiając „Baśń o rycerzu bez konia”, a iluzjonista oczarował dzieci swoimi magicznymi sztuczkami. Potem każdy mógł wybrać to, na co miał ochotę. Był salon piękności z czesaniem wymyślnych fryzur,  malowaniem twarzy i paznokci, salon majsterkowicza, bajecznie kolorowe  mydlane bańki, dmuchane balony różnych kształtów i wielki zamek-zjeżdżalnia na placu zabaw. Najmłodsi szukali uwięzionej królewny i nawet deszcz nie odstraszył nikogo.  Największe niejadki tego dnia zapewniły ucztę swoim brzuszkom jedząc popcorn, watę cukrową, zupkę pomidorową z literkami i ulubioną pizzę. Cały dzień było kolorowo, radośnie i wesoło!