Home  I  KONTAKT
Do góry

Kronika szkolna

22/06/2017 - Zakończenie roku szkolnego w grupie zerowej.

Na zakończenie roku szkolnego wypełnionego obowiązkami i zadaniami. Po nieprzespanych nocach i trudach dnia codziennego, dzieci z grupy zerowej podziękowały swoim rodzicom za wsparcie, kolegom i koleżankom za obecność i iskierkę energii oraz nauczycielom za wszystko, czego doświadczyli w szkole.

Kart w kalendarzu było nie mało
Codziennie jedną zdejmował czas
I cóż powiecie ot przeleciało
Rok szkolny minął jak z bicza trzasł.

Będziemy teraz już klasą pierwszą,
może najlepszą ze wszystkich klas.
Żegnaj zerówko, żegnaj na zawsze,
zielone lato zaprasza nas.

20/06/2017 - Bezpieczne wakacje

Bezpieczne wakacje – przygotowanie do szczęśliwego wypoczynku

Gdy nadejdą już wakacje,

Czas swobody i radości,

Zapamiętaj kilka zasad,

Aby uniknąć przykrości:

Nigdy nie chodź sam nad wodę,

Słuchaj mamy albo taty,

Kąp się blisko ratownika

I ostrożnie w wodzie brykaj!

Gdy na słońcu chcesz się bawić

Nie zapomnij z daszkiem czapki.

Ona głowę twoją chroni

Nos i buzię też osłoni.

W górach, jeśli ci się zdarzy,

Że na szlaku się zatrzymasz,

Nie nawołuj głośno echa,

By nie zbudziła się lawina!

Gdy do lasu się wybierzesz

I owoców leśnych krocie

Zanim zerwiesz, zachcesz zjeść je

Spytaj mamę, babcię, ciocię!

Bądź wesoły i radosny,

Baw się dużo, wypoczywaj,

Miło spędzaj całe lato,

Swoim książkom powiedz: bywaj!

Morze, góry, las, jezioro

Wszystkie miejsca są bajeczne!

Lecz pamiętaj te przestrogi,

Aby były też bezpieczne!

21/06/2017 - Wycieczka po Szczecinie klasa 6

Słoneczny dzień poza szkołą, a jednak w klasowym gronie, to idealny sposób na chwilę rozluźnienia przed zbliżającymi się wakacjami. Można poznać nowe miejsca i wiele się nauczyć, bo nawet nie zdajemy sobie sprawy, jakie ciekawe historie kryją różne, rzadziej odwiedzane zakątki Szczecina. Nasza klasa VI w poszukiwaniu właśnie takich okruchów historii i pamięci rozpoczęła swoją wycieczkę od Kościoła pw. św. Stanisława Kostki i pewnej wyjątkowej rzeźby, która stoi obok niego i upamiętnia wizytę św. Teresy z Kalkuty – postaci wielkiej, pełnej miłości i współczucia dla najbardziej ubogich i potrzebujących. Dalej przeszliśmy przez Park Żeromskiego, w którego części znajduje się cmentarz dawnej gminy francuskiej. Odwiedziliśmy też kolejno Domek Grabarza, pomnik Latarnika, akcent rzeźbiarski Macierzyństwo, Cerkiew Prawosławną św. Mikołaja oraz Pomnik Adama Mickiewicza – a naszą mała wyprawę po pełnych tajemnic zakątkach Szczecina zakończyliśmy w najbardziej rozpoznawalnym jego miejscu – klejnocie jego zabytków - Wałach Chrobrego.

19/06/2017 - Wycieczka po Szczecinie klasa 5a

Mieszkamy w Szczecinie, a tylu miejsc nie znamy! Dobrze czasami wybrać się na choćby krótką wycieczkę po naszym mieście.  Oczywiście z osobą, która wie nieco więcej niż my.

Klasa 5a na taką właśnie wyprawę wyruszyła 19 czerwca. Naszym przewodnikiem była Pani Ula i to Ona właśnie pokazała nam kilka ciekawych rzeczy.  Nie wszyscy wiedzieli, jaka święta odwiedziła Szczecin, ale zapamiętamy już, że była nią św. Matka Teresa z Kalkuty, której rzeźbę widzieliśmy przy kościele pw. św. Stanisława Kostki. Następnie przeszliśmy przez Park Żeromskiego – w jego części znajduje się cmentarz francuski, o którym nikt z nas nie wiedział.

Wiemy też, gdzie znajduje się domek Grabarza i szczecińska „Statua Wolności". Jeśli nie wiecie, musicie koniecznie poprosić Panią Ulę, aby i Was zabrała do tych pełnych uroku i tajemnicy miejsc Szczecina.

16/06/2017 - Wizyta klasy 3b w Elite Club Sport

Sprawdzaliśmy swoje siły w strzelaniu z karabinu!!! Świetnie nam szło . Graliśmy też w tenisa stołowego i odbyliśmy lekcję tenisa ziemnego. Rodzicom Nikoli Kuleszo bardzo dziękujemy za wspaniałą gościnę i poczęstunek.

I.B.
11/06/2017 - Festyn rodzinny na Jasnych Błoniach

11 czerwca 2017r. na Jasnych Błoniach odbył się Dzień Rodziny. Zorganizowany został z okazji 30 rocznicy wizyty Jana Pawła II w Szczecinie, przez lokalne środowisko katolickie, jako Wielki Festyn Rodzinny. W jego trakcie zorganizowano wiele atrakcji dla najmłodszych: dmuchaną zjeżdżalnię, malowanie twarzy, szczudła, narty wieloosobowe, rugby, występy uczniów na scenie, zabawy z chustą, koło fortuny, fotobudkę, gokarty.

Można też było obejrzeć wystawę o Janie Pawle II, zapoznać się z ofertą książek o rodzinie, skosztować okolicznościowego tortu oraz smakołyków ze stoisk gastronomicznych.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez wszystkie szczecińskie „Szkoły z Wartościami”, Fundację Małych Stópek oraz Kurię Metropolitalną Archidiecezji Szczecińsko - Kamieńskiej. Patronat nad wydarzeniem objęło Miasto Szczecin.

Hasłem przewodnim tegorocznego Dnia Rodziny były słowa wypowiedziane podczas homilii JP II, na Jasnych Błoniach w 1987 roku: Rodzina silna Bogiem, Kraj silny Rodziną.

Cieszymy się, że nasza szkoła uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu.

N.S.
08/06/2017 - Bieszczadzki Finał

8 czerwca, po kilkunastogodzinnej podróży pociągiem i autobusem PKS, dotarliśmy do Ustrzyk Dolnych, by wziąć udział w Finale Centralnym XLV edycji Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego PTTK. Jak zwykle, w konkursie wzięły udział setki uczniów z całego kraju. Do Ustrzyk zjechali laureaci eliminacji wojewódzkich, (czyli „najlepsi z najlepszych”).

Wraz z Gimnazjum z Chojny i LO XIII mieliśmy zaszczyt reprezentować woj. zachodniopomorskie. To szósty Finał Centralny, w którym uczestniczyła nasza szkoła.

Konkurencje turniejowe podobne jak na etapie wojewódzkim w Reptowie, tyle, że o wyższym stopniu trudności. Nowością była „znajomość piosenek turystycznych”. Podczas zawodów nie tylko sprawdzaliśmy swoją wiedzę i umiejętności. Organizatorzy przewidzieli czas na obejrzenie występów miejscowych zespołów muzyczno-wokalnych, wycieczkę po okolicy, trekking po górach. Zdobyliśmy najwyższy szczyt polskich Bieszczadów – Tarnicę (1346 m n.p.m.), zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze Bieszczadzkiego PN oraz Ośrodek Kultury Turystyki Górskiej w Ustrzykach Górnych.

Tym razem wywalczyłyśmy 7. miejsce. Jesteśmy bardzo zadowolone, bo siódme miejsce w kraju to świetny wynik!

Gratuluję Oli, Kornelii i Agnieszce oraz serdecznie dziękuję za udział w tej wspólnej przygodzie, której ciąg dalszy, mam nadzieję, nastąpi…

Opiekun zespołu, U. Kolada

08/06/2017 - Wycieczka klasy I i II A do Parku Dinozaurów w Nowinach Wielkich i Zagrody Młyńskiej w Bogdańcu

8 czerwca 2017 klasa II A wraz z klasą I wybrała się na wycieczkę. Nasz autokar był jak wehikuł czasu, który przeniósł całą grupę w odległe czasy dinozaurów i trochę wcześniejsze na dawną wieś. Świat dinozaurów objawił swe piękno w Nowinach Wielkich. Wędrowaliśmy ścieżką edukacyjną podziwiając wielkość tych olbrzymich zwierząt. Ku naszej radości po lesie biegały także zupełnie współczesne i całkiem żywe sarny z alpaką. Niektórym udało się je pogłaskać i cieszymy się bardzo, że nie żyjemy w czasach dinozaurów, bo chyba nie dałyby się dotknąć... W wielkiej piaskownicy odkopaliśmy szkielet prehistorycznego gada, potem obejrzeliśmy film "Wędrówki z dinozaurami" i malowaliśmy amonity. Zwiedziliśmy Muzeum Minerałów i poszaleliśmy na placu zabaw z trampoliną i kołem dla "chomików".

Drugim punktem programu wycieczki była Zagroda Młyńska w Bogdańcu. Zwiedziliśmy zabytkowy dom młynarza oraz zagrodę ze starymi maszynami rolniczymi i powozami. Piekarz pokazał nam jak się formuje z ciasta różne rodzaje pieczywa. W piecu chlebowym upiekły się dla nas chrupiące chleby. Ach, jak one smakowały! Jeszcze ciepłe, chrupiące i pachnące dzieliła pani Ela mówiąc, że "takie rwane ręcznie (bez noża) lepiej smakują". I to była prawda!

Wracaliśmy do Szczecina bardzo zadowoleni z wycieczki, oglądając pamiątki ze sklepu w Parku Dinozaurów. Polecamy ją wszystkim!

07/06/2017 - Indiańska wyprawa zerówki

Podczas tegorocznej jednodniowej wycieczki dzieci z grupy zerowej przeniosły się do krainy dzikich prerii, gdzie władzę sprawował do niedawna wódz Wielka Stopa. Uczestnicy wyjazdu, po wstąpieniu do indiańskiego grona, odkryli tajemnicę zaginięcia Wielkiej Stopy, rozwikłali mnóstwo zagadek, wykazali się zręcznością i przeżyli niepowtarzalną przygodę z burzą w roli głównej. Po wypełnieniu tajemnej misji, ze smakiem spałaszowali kiełbaski i własnoręcznie przygotowane podpłomyki.

07/06/2017 - Z mapą w drogę po przygodę kl.2b

Mimo niesprzyjającej pogody (a może dzięki niej), uczniowie klasy 2 b przeżyli jedną z najciekawszych klasowych wypraw.

Nad jednym z najbardziej malowniczych szczecińskich jezior – Szmaragdowym, dowiedzieliśmy się jak znaleźć swoje miejsce na planecie? Co to jest mapa, GPS, kompas i jak tego używać? Samodzielnie tworzyliśmy plany i kompasy z namagnetyzowanej igły, by potem wyruszyć grupami w las, gdzie na postawie mapy staraliśmy się odnaleźć punkty w terenie. Nie straszny był deszcz i burza z piorunami, i tak udało się odnaleźć prawie wszystkie ukryte koperty.

Całą wyprawę zakończyło ognisko z kiełbaskami i innymi smakołykami, na którym uczciliśmy urodziny Natalki, Meli i Amelki. Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły. Mamy już zaplanowane kolejne wyprawy na przyszły rok!

07/06/2017 - Wycieczka klas trzecich do Sławogrodu

7 czerwca klasy 3a i 3b odwiedziły grodzisko Sławogród. Uczniowie razem z przewodnikiem poznali budowę średniowiecznego grodu. Zobaczyli wnętrze chat. Usłyszeli historię o życiu codziennym w średniowieczu, dawnych obyczajach i o wielkich bitwach. Na koniec wszyscy przeszli trening rycerski pod okiem instruktora. Trening obejmował szermierkę, strzelanie z łuku i wiele innych historycznych zabaw.

05/06/2017 - Zielona szkoła klasy 4 i 6

5 czerwca klasy IV i VI wyjechały na Zieloną Szkołę do Wisełki. Już od pierwszego dnia czekały na nas same niespodzianki. Każdy dzień zaskakiwał nowymi przygodami. Pewnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową, podczas której zatrzymaliśmy się nad morzem. Szum fal i świecące słoneczko zachęciło nas do zrobienia przerwy. Każdy chciał sprawdzić jak ciepła jest już woda iiii… było super. Należało jednak przerwać i wrócić do ośrodka gdzie czekały na nas zawody sportowe. Ciekawym doświadczeniem było również poszukiwanie skarbów na plaży wykrywaczem metali. Wielkim wyzwaniem dla wielu osób był króciutki spacer z Wisełki do Międzyzdrojów, gdy wróciliśmy czekała nas jeszcze dyskoteka. Nikt nie marudził wszyscy bawiliśmy się świetnie.

Nasza wycieczka była bardzo ciekawa. Żal było wracać do domu. Szkoda, następna dopiero za rok.

05/06/2017 - Zielona szkoła klasy 5

W dniach od 5 do 9 czerwca klasy 5 wyjechały na zieloną szkołę do Kołatki-małej miejscowości nad jeziorem Błeszno.

To była prawdziwie ZIELONA szkoła, ponieważ całe dnie spędzaliśmy na dworze w otoczeniu pięknej przyrody. Atrakcji było mnóstwo: przejażdżka rowerem wokół jeziora; gry i zabawy grupowe -okazało się, że dziewczęta są silniejsze w przeciąganiu liny niż chłopcy, było ich jednak więcej (o 4); kajaki i rowery wodne. Każdy, kto miał na to ochotę, mógł delektować się krótką przejażdżką na koniu.

Największą chyba jednak atrakcją było budowanie wieży ze skrzynek po butelkach i wspinanie się jak najwyżej. Tu dzieci okazały się prawdziwymi bohaterami, bo pokonywały swoje lęki i wspinały się dzielnie. Nawet pani Natalka wzięła udział w tej konkurencji-zresztą ze świetnym wynikiem. Natomiast pani Madzia i pani Iwonka dzielnie robiły zdjęcia, co także wymagało cierpliwości i........ silnego głosu, bowiem nieustannie dopingowały małych wspinaczy:)

Radosne były również wieczory: ognisko, na którym śpiewaliśmy harcerskie piosenki; szalona dyskoteka, na którą nawet niektórzy chłopcy się wystroili; film o epoce lodowcowej.

Każdy dzień kończyła modlitwa-dziękowaliśmy Bogu i sobie nawzajem za różne dary otrzymane tego dnia. A potem nadchodziła noc.........niektórzy nie od razu zasypiali:)

I.H.
05/06/2017 - Zawody pływackie klas drugich

5 czerwca 2017 r. na basenie SP 55 Błękitna odbyły się Wiosenne Zawody Pływackie klas drugich. Zawodnicy rywalizowali indywidualnie na dystansie 25 m stylem dowolnym, grzbietowym oraz na brzuchu z deską. Ostatnią konkurencją była najbardziej emocjonująca - sztafeta na wesoło 8x25.

KSP reprezentowali: Julia Kostrzewa, Hania Oleńczuk, Kuba Brandenburg, Natalia Adamska,  Marianna Szpatowicz, Melania Stachnik, Kuba Majewski z rocznika 2008 oraz Hania Kolańczyk, Błażej Kiernożycki,  Wiktoria Pacholik, Emilka Crasto, Janek Tarnowski i Staś Koniarski z rocznika 2009.

Posypał się grad medali, których pamięć zwykłego nauczyciela nie ogarnia, dlatego niech o przeżyciach reprezentantów, opowie chłodne oko kamery.

01/06/2017 - Dzień Dziecka na sportowo

Dnia 1.06.2017r. na boisku szkolnym odbył się dzień sportu dla klas 0-6. Dzieci miały do pokonania 8 konkurencji sportowych takich jak: wyścig z lodem, zaplatanie warkocza, kręgle, rzuty do celu, wyścig narciarzy, wyścig w workach, kto dalej i kalambury.

Podczas dnia sportu koło teatralne zaprezentowało wspaniałe przedstawienie Czerwony Kapturek. Byliśmy zachwyceni zdolnościami aktorskimi dzieci. Na wspaniałe nastroje wpływała również znakomita pogoda, która nie wygoniła nas z boiska. Po zakończonych konkurencjach klasy 2-6 rozegrały między sobą mecze piłki nożnej.

Każde dziecko mogło osłodzić ten dzień watą cukrową, a na obiad wszyscy jedli pyszne kiełbaski z grilla.

Na koniec zostali wyłonieni zwycięscy wieloboju sportowego oraz turnieju piłki nożnej, ale w ten dzień wszyscy byli zwycięzcami, dlatego każdy dostał drobny upominek.