Home  I  KONTAKT

Kronika szkolna

29/05/2018 - Wycieczka na wieś klasy 3b

3b w Krzemieniu

Od 29 do 31 maja 2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Krzemienia z panią Anią i rodzicami Marianki. Dzień zaczął się od tego, że wszyscy przyjechali do domu Mani. Było bardzo miło. Dowiedzieliśmy się, że Mania na dzień dziecka dostała stół do ping-ponga. Było tam pyszne jedzenie, piękna pogoda i dużo niespodzianek np. malowanie paznokci, pójście nad jezioro Krzemień i kąpanie się w nim, spotkanie z Brojusem (psem sąsiadów), podchody, zabawa w chowanego i balony wodne. Bawiłyśmy się wspaniale. W Boże Ciało pojechałyśmy do kościoła i dziewczynki sypały kwiatki. Był to niezapomniany wyjazd.

Marysia i Natalka klasa 3b

Wycieczka do Krzemienia

Wycieczka klasy 3b do Krzemienia zaczęła się dnia 29 maja. Zaprosili nas rodzice Marianny. Byliśmy tam z naszą ukochaną panią wychowawczynią, czyli panią Anią Śmietaną i niektórymi rodzicami. Pierwszego dnia byliśmy na bardzo długim spacerze, podczas, którego poznaliśmy psa Brojusa. Kiedy wróciliśmy ze spaceru czekało na nas pyszne jedzenie. Po spacerze, gdy zjedliśmy obiad był czas na odpoczynek. Gdy minęła jedna godzina odpoczynku poszliśmy grać w chowanego. Spaliśmy w śpiworach na podłodze. Drugiego dnia rano niektóre osoby poszły na spacer z psami, a ci, co zostali pomagali przygotować śniadanie. Kąpaliśmy się w jeziorze Krzemień, a po powrocie czekała nas wojna na balony wodne. Wieczorem były podchody!!! Trzeciego dnia pojechaliśmy na procesję z okazji Bożego Ciała i sypaliśmy kwiatki. Po kościele pojechaliśmy nad jezioro. Później wszyscy rozjechali się do swoich domów.

Hania O. i Julia B. klasa 3b

28/05/2018 - Zawody pływackie klas 3

Dnia 28 maja odbyły się zawody pływackie klas trzecich. Nasi uczniowie jak zwykle nas nie zawiedli i do szkoły wrócili z workiem medali!!! Serdecznie gratulujemy!

24/05/2018 - Spektakl "Ania z Zielonego Wzgórza"

W ostatnim tygodniu odwiedziliśmy Teatr Współczesny w Szczecinie. Mieliśmy ogromną przyjemność obejrzeć spektakl pt. „Ania z Zielonego Wzgórza” w reżyserii Marka Pasiecznego.

Przedstawienie zachwycało swoim minimalizmem, piękną scenografią a także wspaniałą oprawą muzyczną Roberta Łuczaka, która wzruszała do łez. Sama choreografia była również bardzo wymowna i odzwierciedlała duszę Ani Shirley. W przedstawieniu położono szczególny nacisk na przekazanie istoty roli wyobraźni w życiu człowieka. Widać to było niemalże w każdym momencie spektaklu. Słowo, ruch sceniczny, działały na widza całym swoim jestestwem. To było wspaniałe przeżycie.  Ta sztuka uczy nas jak kochać i być kochanym, uczy nas doszukiwania się dobroci w drugim człowieku, uczy wrażliwości.

„Ania z Zielonego Wzgórza” z pewnością dotyka tematów ponadczasowych, zawsze obecnych w naszym życiu. Warto zatrzymać się na chwilę i oddać refleksji.

P.D.
22/05/2018 - Poznajemy nasze miasto

Wycieczka z cyklu „Poznajemy nasze miasto”. Tym razem odkrywaliśmy tajniki katedry.

I.B.
21/05/2018 - Klasa III a poznaje podziemny Szczecin

Tego dnia trzecioklasiści, wraz z wychowawcą oraz p. Ulą, wybrali się w ważne dla miasta miejsce, na Dworzec Główny PKP. Odkryli między innymi to, że pierwszy pociąg przyjechał tutaj już w 1843 roku.

Dworzec jest ważnym węzłem komunikacyjnym, ale najciekawsze okazało się to, co kryje się pod nim, czyli największy w Polsce cywilny schron z okresu II wojny światowej. Podziemne korytarze dostępne są do zwiedzania, dzięki czemu uczniowie mogli odbyć niesamowitą podróż w czasie.

U.K.
18/05/2018 - Nocujemy w szkole kl.3b

Szkoła to nie tylko miejsce do nauki. Przekonali się o tym uczniowie klasy 3 b.

18 maja 2018r. po południu, gdy szkoła normalnie pustoszeje, wszyscy uczniowie stawili się tu zaopatrzeni w śpiwory, materace, karimaty itp. na NOCOWANIE W SZKOLE. Wszyscy byli bardzo podekscytowani, dla niektórych była to pierwsza noc poza domem. Atrakcji było, co niemiara: pizza, klasowy turniej tenisa stołowego, robienie „slimów”, wyścigi zdalnie sterowanych samochodów, robienie figurek z chrupków itd. Najważniejsza była jednak możliwość wspólnego spędzenia czasu. Późnym wieczorem po kolacji i toalecie wszyscy ułożyli się w naszej sypialni, w którą zamieniła się sala i obejrzeli film „Mały Książę”. Potem niewiele osób od razu zasnęło (oczywiście mimo szczerych chęci) – nie pozwoliła na to ekscytacja, miejsce i towarzystwo koleżanek i kolegów. Ostatnim osobom udało się to około 2 w nocy, za to prawie wszystkich obudził dźwięk dzwonu kościelnego pod naszymi oknami o godzinie 6.00.

Potem było jeszcze wspólne śniadanie (dziękujemy rodzicom za dostarczanie świeżych drożdżówek i gorącego kakao) i trzeba było z powrotem zamienić klasy w sale lekcyjne. Udało się to bardzo szybko dzięki pomocy rodziców, którzy przyjechali odebrać swoje pociechy.

Tych kilka godzin pokazało wszystkim, że w szkole jest świetnie przez całą dobę!

13/05/2018 - I Komunia Święta

13 maja 2018 roku my uczniowie klas trzecich w trakcie uroczystej Mszy Świętej po raz pierwszy przyjęliśmy do swoich serc Pana Jezusa.

Najpierw przed kościołem pobłogosławili nas rodzice. Najważniejszym dla wszystkich momentem Mszy Świętej było przystąpienie do Komunii Świętej. Od tej chwili poczuliśmy się lekko i radośnie. Najbardziej wzruszającymi momentami były piosenka, którą śpiewaliśmy dla rodziców i pieśń, którą przygotowali rodzice dla nas.

Ten wspaniały dzień zapamiętamy do końca życia.

PRZJDŹ DO GALERII ZOBACZ GALERIĘ Basia, Kuba, Tomek i Tymek kl.3
09/05/2018 - Warsztaty muzealne klasy 2
9 maja klasa druga uczestniczyła w warsztatach muzealnych "Rozświetlić mrok". Dowiedzieliśmy się, dlaczego ludzie starali się wymyślić coraz doskonalsze sposoby rozświetlenia ciemności, uzyskania ognia. Spróbowaliśmy wykrzesać iskrę za pomocą krzesiwa. Mogliśmy podziwiać stare lampy olejowe i naftowe. Wykonaliśmy ozdobny lampion z papieru. Podczas drogi powrotnej do szkoły silny podmuch wiatru wyrwał lampion jednej z koleżanek i porwał go "w świat". Niestety nie udało nam się go dogonić. Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.